ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ
ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
   
   
    Πέμπτη, 23 Νοέμβριος 2017 11:10
     
     
     
     

Η αύξηση των φορολογικών – ασφαλιστικών εισφορών, ο κίνδυνος παροπλισμού του στόλου σε νησιά/επαρχία, λόγω της υποχρεωτικής τοποθέτησης ABS και η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου, με τις αυξημένες τιμές διοδίων, συνθέτουν μερικές από τις πολλαπλές προκλήσεις, που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος των οδικών μεταφορέων.

Το 1ο συνέδριο Μεταφορών του ΠΣΧΕΜ, με τίτλο «Στρατηγική επιβίωσης και ανάπτυξης των ελληνικών εμπορευματικών μεταφορών», που διεξήχθη στο MEC Παιανίας, με απόλυτη επιτυχία, ανέδειξε τις ανωτέρω παραμέτρους, υπογραμμίζοντας την ανάγκη επίτευξης συνεργιών και ενίσχυσης μεριδίων αγοράς.

psxemsynedrio

Ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ Πέτρος Σκουλικίδης περιέγραψε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι οδικοί μεταφορείς (υπερφορολόγηση, αλλοδαπά φορτηγά, κτλ.), σημειώνοντας την ανάγκη επίτευξης συνεργιών και αναπροσαρμογής των κομίστρων.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανάγκη τροποποίησης της απόφασης για την απαγόρευση του παράπλευρου οδικού δικτύου και της προθεσμίας τοποθέτησης ABS, στέλνοντας μήνυμα στην Πολιτεία, περί πραγματοποίησης πιθανών απεργιακών κινητοποιήσεων.
Καταλήγοντας, ο κ. Σκουλικίδης σημείωσε ότι ο κλάδος οφείλει να επαναπροσδιορίσει την στρατηγική του, ώστε να καταστεί βιώσιμος, τονίζοντας ότι «ήρθε η ώρα τα ΦΔΧ να πάρουν έργο από τα ΦΙΧ».

Ο Γιώργος Κουτρουμάνης, πρώην υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης παρουσίασε τη μελέτη για τη βιωσιμότητα της ελληνικής μεταφοράς (ασφαλιστικό, φορολογικό, εργασιακό).
Με βάση τα στοιχεία της μελέτης, ο νόμιμος επαγγελματίας στον τομέα των οδικών μεταφορών, που έχει την έδρα του στην Ελλάδα, καταβάλει στο δημόσιο για φόρους και ασφαλιστικές εισφορές άνω του 55%, που φθάνει την τρέχουσα περίοδο μέχρι και 74% για ορισμένες κατηγορίες, μαζί με την προκαταβολή φόρου.
Οι αντίστοιχες επιβαρύνσεις για γειτονικές χώρες, όπως Βουλγαρία, Κύπρος, Αλβανία, περιορίζονται σε ποσοστά κάτω του 20%.
Σύμφωνα με στοιχεία από τα Μητρώα των άλλων χωρών , πάνω από 8.000 εταιρίες ελληνικών συμφερόντων από τον τομέα των μεταφορών, έχουν μεταφέρει την έδρα τους εκτός Ελλάδος απολαμβάνοντας και αξιοποιώντας το ιδιαίτερα ευνοϊκό φορολογικό και ασφαλιστικό καθεστώς αυτών των χωρών.

Η Μαρία Μποϊλέ, Αν. Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Πειραιά παρουσίασε τη μελέτη «Προσδιορισμός Συνολικού Λειτουργικού Κόστους Αστικών και Υπεραστικών Εμπορευματικών Μεταφορών».
Σύμφωνα με αυτή, το κόστος διαδρομής, για ένα ΦΔΧ, στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι 517 ευρώ και στο Αθήνα – Πάτρα 210 ευρώ, φανερώνοντας ότι πολλά φορτηγά δουλεύουν με κόμιστρα… κάτω του κόστους.

Ο Δημήτρης Πάτσιος, γενικός δ/ντης ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) ανέφερε ότι ο «καλός» μεταφορέας ΔΧ εμποδίζεται να προμηθευτεί ένα νεώτερο όχημα, γιατί:
-Ο κλάδος των επαγγελματιών μεταφορέων αντιμετωπίζεται «συλλήβδην» ως υψηλού κινδύνου από τα πιστωτικά ιδρύματα, περιορίζοντας επίσης τη δυνατότητα leasing, όταν παράλληλα η πολιτεία αρνείται τη δυνατότητα ενοικίασης ανάριθμων φορτηγών στις εταιρείες ΔΧ.
-Η πολιτεία δεν εμποδίζει, παρά έμμεσα ενθαρρύνει τη λαθραία μεταφορά, τόσο από επαγγελματίες όμορων χωρών, όσο και από τύποις εξωχώριες μεταφορικές εταιρείες (κατάχρηση της άρσης του καμποτάζ).
-Απολύτως αντίθετα από την υπόλοιπη ΕΕ, στην Ελλάδα η αναλογία ενεργών ΔΧ-ΙΧ είναι 20-80% , όταν η κατανομή θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον ισοβαρής. Οι καλοί μεταφορείς ανταγωνίζονται ιδιωτικούς στόλους ΙΧ, συχνά υπέργηρους, ασυντήρητους, που εξυπηρετούν διάφορες ανάγκες.

Ο Τριαντάφυλλος Παπαντριανταφύλλου, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, περιέγραψε τις κινήσεις για την αναδιάρθρωση του συστήματος ελέγχων στα φορτηγά, τόσο με την επίτευξη ικανοποιητικής αμοιβής των υπαλλήλων, όσο και με την επιτόπια είσπραξη των διοικητικών προστίμων.
Παράλληλα, προανήγγειλε εξορθολογισμό των διοικητικών προστίμων και ολοκλήρωση του μητρώου των μεταφορικών επιχειρήσεων, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα του cabotage.

Τέλος, ο Γιώργος Ηλιάδης, Αντιπρόεδρος Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στη συμβολή της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη των μεταφορών, ο Βασίλης Τζιμουράγκας, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Αυτ/στών Θεσσαλίας, Κεντρ. Ελλάδας και Δυτ. Μακεδονίας στις προοπτικές των διακλαδικών μεταφορών, ο Κώστας Συρανίδης, Πρόεδρος Σωματείου Μεταφορών Πιερίας στη στρατηγική των συνεργειών στον Άξονα Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης, ο Γιώργος Παπούλιας, Πρόεδρος ΠΟΕΜΙΦΑ στις προοπτικές της αστικής μεταφοράς και ο Κώστας Θεοφανίδης, Σύμβουλος Ανάπτυξης PROJECTYOU στις στρατηγικές ανάπτυξης μεταφορικών επιχειρήσεων.

Από αριστερά: Κώστας Συρανίδης, Κώστας Θεοφανίδης, ο Βασίλης Τζιμουράγκας, Γιώργος Παπούλιας, Μαίρη Ευθυμιάτου

Από αριστερά: Κώστας Συρανίδης, Κώστας Θεοφανίδης, Βασίλης Τζιμουράγκας, Γιώργος Παπούλιας, Μαίρη Ευθυμιάτου