Επικαιρότητα

 

 

Ο Γιώργος Σταματόπουλος δίνει το δικό του στίγμα για τα προβλήματα που ταλανίζουν σήμερα την ελληνική μεταφορά σταχυολογώντας τα πιο σημαντικά.

 

«Φρένο στην ανεξέλεγκτη μεταφορά»

Από τότε που απελευθερώθηκε το κόμιστρο στην αγορά του ΦΔΧ υπάρχει ένας άνευ προηγουμένου «κανιβαλισμός» χωρίς να σέβεται ο επαγγελματίας μεταφορέας το επάγγελμα του. Η ανεξέλεγκτη – χωρίς όρους –  μεταφορά έχει επιφέρει τα σοβαρότερα προβλήματα στον κλάδο που εκπροσωπεί χιλιάδες μεταφορείς σε όλη την χώρα.

Εδώ ευθύνεται και το κράτος που επιτρέπει την παράνομη μεταφορά. Η απουσία εντατικών ελέγχων από το κράτος (μικτά κλιμάκια) καθημερινά αφήνουν το περιθώριο στην παράνομη μεταφορά να διαιωνίζεται και να δημιουργεί έντονο βιοποριστικό πρόβλημα στους νομοταγείς αυτοκινητιστές.

Πρέπει να κρατήσουμε τις ισορροπίες και για να συμβεί αυτό οι αυτοκινητιστές έχουν υποχρέωση να συμμετέχουν στα κατά τόπους σωματεία τους. Σήμερα, σε αρκετές περιοχές της χώρας τα σωματεία είτε είναι ανενεργά είτε φυτοζωούν. Είναι θέμα ευθιξίας του κάθε ιδιοκτήτη αυτοκινητιστή να κοιταχθεί στον καθρέπτη και να αναλογιστεί τις ευθύνες που του αναλογούν για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει σήμερα ο κλάδος. Όλοι γνωρίζουμε τους λόγους για τους οποίους έχει καταντήσει σήμερα ο κλάδος των Μεταφορών.

Σήμερα αυτό που πρέπει να αλλάξει άμεσα ώστε να αρχίσει να …αναπνέει η ελληνική μεταφορά είναι πρώτον να οριστεί μια υγιής κοστολόγηση των δρομολογίων – κομίστρων. Να σταματήσουν να ορίζουν την αγορά οι κάτω του κόστους μεταφορές και να τεθεί από την αρχή ο τρόπος που και θα καθορίζονται οι τιμές ανά χιλιόμετρο.

 

«Να μπει τάξη στις Αδειες ΦΔΧ»

Εκείνο που προέχει είναι να γίνει ένας έλεγχος στην ασυδοσία παροχής νέων αδειών. Να ελέγχονται αυτές οι άδειες, αν έχουν μεταφορικό έργο, με τι τιμές και ποιοι τις διαχειρίζονται . Σήμερα, η αγορά έχει πλημμυρίσει με φθηνές άδειες που βλάπτουν την ελληνική μεταφορά που στηρίζεται από τους γνώστες του αντικειμένου. Πρέπει να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα όπου οι αυτοκινητιστές θα διατηρούν ενήμερη την κατάσταση της μεταφορικής τους, ώστε επιτέλους να δούμε ποιοι είναι οι συνεπείς και ποιοι οι αλεξιπτωτιστές! Να οριοθετηθεί ο κλάδος με όρους και μέτρα πριν να είναι αργά.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει μόνοι μας να σεβαστούμε το επάγγελμα μας. Όσο και να προσπαθεί το τοπικό Σωματείο ή το ΠΣΧΕΜ να βάλει μια τάξη, αν δεν υπάρχει η ευθύνη του καθενός μην περιμένουμε να γίνουν θαύματα.

Και τι σημαίνει ότι νευραλγικό ρόλο παίζουν τα Σωματεία . Αν το σωματείο έχει μια κεφαλή και δεν στηρίζεται από τα μέλη που είναι οι αυτοκινητιστές πως περιμένουμε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα; Κάθε μήνα πρέπει να γίνονται συνελεύσεις και τα μέλη να συμμετέχουν δυναμικά λαμβάνοντας αποφάσεις. Δεν υπάρχει μαγικό ραβδί, υπάρχει μόνο η ευθύνη του καθενός!