Επικαιρότητα

 

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μεγάλο στοίχημα και για τους κατασκευαστές φορτηγών, που δηλώνουν έτοιμοι να οδηγήσουν τα νέα τους μοντέλα στην ηλεκτρική εποχή. Σήμερα, φίρμες όπως η Volvo, Scania , ΜΑΝ, DAF και Mercedes-Benz έχουν ήδη στη γκάμα τους ηλεκτρικά φορτηγά με αυτονομίες που περιορίζουν την δράση των επαγγελματικών οχημάτων τους στις αστικές διανομές.

Για παράδειγμα η Mercedes και συγκεκριμένα η Mercedes-Benz Trucks έχει ήδη το νέο ηλεκτρικό eActros, τον μεγάλο τράκτορα που ανήκει στην κατηγορία των διανομών.

Ειδικότερα,  το eActros LongHaul, έχει τη δυνατότητα να καλύψει διανομές εκτός πόλης, όντας το πιο κατάλληλο μέχρι σήμερα, φορτηγό μεγάλων αποστάσεων. Η αυτονομία του αγγίζει τα 500 χλμ, μετά από μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του. Μάλιστα, το συγκεκριμένο φορτηγό έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε μαζική παραγωγή το 2024.

Επίσης, στην πρόσφατη έκθεση Bauma κορυφαία εμπορική έκθεση της κατασκευαστικής βιομηχανίας στον κόσμο  η  Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε  φορτηγά πλήρως ηλεκτρικά με μπαταρία για εφαρμογές εργοταξίου. Στην εκδήλωση, η Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε το πρωτότυπο του eActros LongHaul, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο IAA Transportation τον Σεπτέμβριο, με ηλεκτρική τεχνολογία για ημιρυμουλκούμενα όπως και ανατρεπόμενα.

Eπίσης, πριν από δύο μήνες τον Σεπτέμβριο, η Volvo Trucks ξεκίνησε τη σειριακή παραγωγή ηλεκτρικών φορτηγών βαρέως τύπου, 44 τόνων, ως ο πρώτος παγκόσμιος κατασκευαστής φορτηγών που το πέτυχε αυτό. Ορισμένα από τα ηλεκτρικά φορτηγά θα είναι επίσης τα πρώτα φορτηγά στον κόσμο που κατασκευάζονται με χάλυβα χωρίς ορυκτά.

 

Ο χάλυβας χωρίς ορυκτά παράγεται από τη σουηδική χαλυβουργία SSAB και κατασκευάζεται με τη χρήση μιας εντελώς νέας τεχνολογίας με ηλεκτρική ενέργεια και υδρογόνο χωρίς ορυκτά.

Στον ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η σουηδική  Scania που συνεργάζεται με την HAVI Supply Chain για μια εκτεταμένη δοκιμή σε ένα ηλεκτρικό αυτόνομο φορτηγό και χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εμπορικών αγαθών. Το πιλοτικό πρόγραμμα, που πραγματοποιείται σε τακτικές συνθήκες κυκλοφορίας, στοχεύει ώστε να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα για την αυτόνομη οδήγηση σε κανονικές συνθήκες, από το σημείο φόρτωσης έως και το επόμενο, τελικό σημείο που είναι ο χώρος παραλαβής.

Σε αυτό το επίπεδο συνεργάζονται η Scania και η Εφοδιαστική Αλυσίδα HAVI. Σχετικά, με την διαδρομή, το αυτόνομο φορτηγό και μέσω της αυτοματοποιημένης διαδικασίας πίσω από το τιμόνι, ξεκινάει από το Södertälje και φθάνει στο Jönköping, μια διαδρομή τριών ωρών και σε απόσταση 300 km. Η διαδρομή αποτελεί μέρος συχνής διαδρομής που χρησιμοποιούν τα φορτηγά των logistics . Στο πρώτο και στο τελευταίο χιλιόμετρο, η διαχείριση γίνεται χειροκίνητα, χωρίς την αυτοματοποιημένη διαδικασία στο φορτηγό.

Ο εξηλεκτρισμός, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην κατηγορία των φορτηγών εξαιτίας των μπαταριών που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν μεγάλες αυτονομίες, «χτίζεται» με γοργούς ρυθμούς από τους παραδοσιακούς «παίκτες» της συγκεκριμένης αγοράς