Επικαιρότητα

 

Προς:

  1. Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κύριο Χρήστο Σταϊκούρα
  2. Την Υφυπουργό Μεταφορών κυρία Χριστίνα Αλεξοπούλου
  3. Τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών κύριο Ιωάννη Ξιφαρά

 

Θέμα: Αντικατάσταση οχήματος με EURO IV ή νεότερης τεχνολογίας κατά την μεταβίβαση αδείας ΦΔΧ (δικαίωμα πριν το ν.3887/2010) – Μεταφορικές επιχειρήσεις του άρθρου 2 παρ. 7 ν. 3887/2010.

Καθημερινά δεχόμαστε αιτήματα και παράπονα συναδέλφων από ολόκληρη την Επικράτεια, οι οποίοι λόγω της εφαρμογής του άρθρου 14 ν.3887/2010 βρέθηκαν κυριολεκτικά παγιδευμένοι αδυνατώντας πλέον να μεταβιβάσουν τις μεταφορικές τους επιχειρήσεις ακόμη και στα ίδια τους τα παιδιά.

Θεωρούμε απολύτως αναγκαία την επανεξέταση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της επαναφοράς του άρθρου 20 παρ. 1 με την μορφή που έχει στο υποβληθέν προς δημόσια διαβούλευση από τις 22 έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023 Σχέδιο Νόμου «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών», όπως επίσης  και την  επαναφορά σε ισχύ του άρθρου 3 παρ.4 του ν. 3887/2010 όπως αυτό έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 116, παρ. 1 ν. 4070/2012.

Απολύτως ορθά στο άρθρο 20 παρ. 1 του Σχεδίου Νόμου «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών», περιλαμβάνονταν και οι περιπτώσεις: «β) γονικής παροχής και γ) ένταξης του ΦΔΧ από φυσικό πρόσωπο σε μεταφορική εταιρεία, στην οποία το φυσικό πρόσωπο γίνεται μέτοχος ή εταίρος». Η αφαίρεση των διατάξεων αυτών έχει προκαλέσει τρομερές δυσκολίες και αδικαιολόγητες δυσλειτουργίες. Επιπροσθέτως απολύτως ορθά το άρθρο 3 παρ.4 του ν. 3887/2010 όπως αυτό έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 116, παρ. 1 ν. 4070/2012 προέβλεπε την απαλλαγή κάθε δικαιώματος υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων και φόρου ή τέλους, θα πρέπει δε να προβλεφθεί και η απαλλαγή από το φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου για υφιστάμενες μεταφορικές επιχειρήσεις με την μορφή ΙΜΕ ΕΠΕ οι οποίες αναγκάζονται από τις 27-1-2024 να αλλάξουν εταιρική μορφή.

Από τα αιτήματα και τις διαμαρτυρίες των συναδέλφων μας που δραστηριοποιούνται στο χώρο της οδικής εμπορευματικής μεταφοράς με την μορφή ΙΜΕ ΕΠΕ, η ισχύς των οποίων λήγει στις 27-01-2024, αντιλαμβανόμαστε ότι η άμεση κατάργηση δίχως καμία πρόβλεψη  8000 ΙΜΕ ΕΠΕ (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ) δεν μπορεί να γίνει δίχως καμία μέριμνα ή πρόβλεψη. Η μεταβολή μιας ΙΜΕ ΕΠΕ σε άλλης μορφής

 

εταιρεία δίχως καμία νομοθετική ρύθμιση εγκυμονεί τον κίνδυνο ακόμη και πτώχευσης της υφισταμένης ΙΜΕ ΕΠΕ από την στιγμή που θα πρέπει να μεταβιβαστούν όλα τα περιουσιακά της στοιχεία σε εταιρεία νέας μορφής. Δυστυχώς δεν υπήρξε καμίας μορφής μέριμνα για τις εταιρείες αυτές ακόμη και για το υπαλληλικό τους προσωπικό  που δίχως καμία διευκόλυνση πρέπει να μεταφερθεί  στις νέες εταιρείες με καταβολή τεράστιων αποζημιώσεων απόλυσης.  Δυστυχώς οι εταιρίες ΙΜΕ ΕΠΕ καταργήθηκαν χωρίς να υπάρξει κάποιας μορφής φορολογική απαλλαγή για την αναγκαστική μεταβίβαση των περιουσιακών τους στοιχείων (πχ ακινήτων) σε νέες εταιρείες που τις διαδέχονται.

Με βάση τα ανωτέρω θεωρούμε αναγκαίο με διευκρινιστική σας εγκύκλιο να εξαιρέσετε άμεσα από την υποχρεωτική αντικατάσταση με οχήματα νέας τεχνολογίας  EURO IV ή νεότερης τεχνολογίας, τις εισφορές των ενταγμένων σε ΙΜΕ ΕΠΕ ΦΔΧ αυτοκινήτων σε άλλες εταιρείες. Αυτό θα ανακουφίσει σε μεγάλο βαθμό όλους τους αυτοκινητιστές  δίχως καμία υποχρέωση ειδικής νομοθετικής ρύθμισης καθώς προβλέπεται στο άρθρο 8 του ν. 4935/2022 ότι στις περιπτώσεις εισφοράς ατομικής επιχείρησης σε εταιρεία όλες οι διοικητικές άδειες συνεχίζουν να υφίστανται υπέρ της νέας εταιρείας, κάτι που πρέπει να ισχύσει και στη ανωτέρω αναφερόμενη περίπτωση.

Πιστεύουμε ότι είναι δίκαιο να έχουν το δικαίωμα φυσικά πρόσωπα / αυτοκινητιστές να ενταχθούν σε νέα σχήματα νέας μορφής και να ευεργετηθούν από προγράμματα ΕΣΠΑ που χρηματοδοτούν τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές πάντα στα πλαίσια νέων εταιρικών σχημάτων. Για όλους τους λόγους αυτούς  είναι επιτακτική ανάγκη να τροποποιηθεί το άρθρου 14 του ν. 3887/2010 το οποίο εξαιρεί από την υποχρέωση αντικατάστασης του οχήματος με τουλάχιστο  EURO IV ή νεότερης τεχνολογίας κατά την μεταβίβαση αδείας ΦΔΧ ( δικαίωμα πριν το ν. 3887/2010) μόνο τις περιπτώσεις κληρονομιάς και να περιληφθούν στις εξαιρέσεις και οι γονικές παροχές αλλά και οι εντάξεις σε μεταφορικές εταιρείες με εισφορά κατά κυριότητα του οχήματος.

Το αίτημά μας – που αποτελεί και αίτημα χιλιάδων αυτοκινητιστών – είναι καθόλα δίκαιο και εύλογο για την ομαλή λειτουργία των υφιστάμενων μεταφορικών επιχειρήσεων, δίνει δε στους αυτοκινητιστές μια ευκαιρία για ομαλή μετάβαση και συνέχεια από τις ΙΜΕ ΕΠΕ στα νομικά πρόσωπα που μετά την 27-01-2024 θα διαδεχθούν τις ΙΜΕ ΕΠΕ.

Με εκτίμηση,       

Ο Πρόεδρος                                                       Ο Γενικός Γραμματέας                                                                                  

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΓΡΕΛΛΗΣ                                                   ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ

 

Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών –